LAS PRESIÓ FISCAL DEL PP DISPARA LES QUEIXES EN L’OMIC DE LLÍRIA

Les xifres de la memòria anual augmenten un 15% el nombre de reclamacions, les quals es centren en telefonia, banca i serveis de primera necessitat com llum, aigua i gas.
Els veïns de Llíria han vist com durant 2012 la pressió fiscal ha sigut un comú denominador en tots els impostos i taxes municipals. Però, també en l’augment de subministraments de serveis bàsics com són l’aigua, la llum i el gas, els quals han patit diverses pujades, tant des de l’administració local com des de l’Estat.
Segons l’informe de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor(OMIC) corresponent a l’any 2012, més de 1.200 persones varen acudir a este servei per demanar informació o presentar reclamacions. Una xifra que suposa un 15% més que l’exercici anterior.
Pujada taxa aigua potable
Dintre dels serveis bàsics, un dels que els ciutadans han observat una augment considerable ha estat en la nova pujada de la taxa d’aigua, la qual s’ha vist incrementada, no tant per la sentència que obligava a l’ajuntament a pagar un tant per l’extracció de l’aigua en alta, sinó més pels nous trams que el PP ha modificat i que castiguen als consum familiars.
Reclamacions a bancs
Uns altre sector que ha vist incrementades les queixes en Llíria ha estat el sector financer, sobretot en el que fa referència amb la participació en preferents i altres productes semblants. On molts ciutadans es senten estafats i on s’han perdut milions d’euros per manca d’informació o per haver-se facilitat una informació sesgada que de cap manera era comprensible pels usuaris.
Des de Compromís valorem positivament el treball que s’ha fet des de l’OMIC atenent als ciutadans que cada dia han passat per les oficines municipals i el grau de resolució que s’ha donat en les queixes presentades, on la gran majoria han estat resoltes a favor dels consumidors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada