La Conselleria de Comerç limita la concessió d’ajudes a les associacions de comerciants que estiguen en poblacions que tinguen més de 30.000 habitants i compten amb un gerent.
Els retalls que s’estan fent en
totes les Conselleries i els entrebancs al teixit productiu valencià
a l’hora de poder rebre ajudes públiques són cada dia mes
asfixiants per part del PP.
Segons el portaveu de Compromís per
Llíria, Paco Garcia Latorre, el Govern de la Generalitat està
ofegant a les associacions de comerç i limitant la seua capacitat
operativa a l’hora de fer campanyes promocionals i de dinamització
de l’activitat a nivell local.
Garcia denuncia que l’ordre per la
qual es convoquen les ajudes per a entitats intermèdies en matèria
de comerç i artesania per a l’exercici de 2013 discrimina
totalment a la Federació de Comerç Local de Llíria, ja que les
condicions que s’han possat són pràcticament insalvables per a
esta associació que representa a més de 100 comerços i
professionals de la capital del Camp de Túria.
El tindre que ser una població de més
de 30.000 habitants o tindre un gerent contractat per la Federació
de Comerç, són dos elements completament disuasoris a l’hora de
poder accedir a este tipus de línies de subvenció i un pas enrere
en les polítiques de foment del comerç local.
Amb esta decisió, cap organització
social de comerciants del Camp de Túria podrà rebre ni un cèntim
de les ajudes que cada volta va fent minvar el Consell en matèria de
promoció i dinamització comercial.
Fins ara, la Federació de Comerç de
la localitat ha vingut rebent ajudes que han arribat fins al 10.000
euros, les quals s’havien destinat a fer campanyes informatives, de
formació, estudis, events dinamitzadors o altres activitats
relacionades amb el foment del comerç local. Unes activitats que a
partir d’ara ja no podran fer amb l’ajudes públiques.
Per a Garcia, esta és una notícia
molt desafortunada i que demostra la incapacitat d’un govern que ha
abandonat per complet al seu teixit comercial i productiu,
centrant-se en liberalitzar horaris a grans supermercats i àrees
comercials, així com fomentar a grans conurbacions poblacionals que
de segur compten amb altres recursos per poder fer este tipus
d’activitats front a poblacions més menudes i amb menys recursos.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada