IBERDROLA POSA DENUNCIES I FA INSPECCIONS SENSE ESTAR PRESENTS ELS TITULARS DELS COMPTADORS

Garcia: ”L’empresa subministradora es converteix en jutge i part, sense donar opció als titulars del servei a comprovar la veracitat dels fets que se’ls comunica”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, alguns veïns de Llíria han rebut recentment comunicats per part de l’empresa subministradora d’energia Elèctrica Iberdrola Distribución, en les que se’ls notifica que als seus comptadors de la vivenda s’ha fet una inspecció i s’ha detectat una manipulació d’este aparell. Inspecció que s’ha realitzat sense haver notificat a l’interessat que s’anava a fer i sense que en el moment de fer efectiva la mateixa estiguera present el titular del comptador per verificar i comprovar la veracitat del que Iberdrola comunica.


Segons Garcia, de forma genèrica, s’està aplicant en molts casos el que estableix l’article 87 del RD 1955/2000, on s’imposa una sanció equivalent a la potència mínima contractada durant un any a raó de 6 hores dia. Suposant unes quantitats que oscil·len el mil euros.

En este cas, l’empresa està convertint-se en jutge i part, ja que no deixa que el veí i client puga a creditar fefaentment que s’ha produït una manipulació o un incorrecte funcionament del comptador, sent este últim cas un anormal funcionament de l’equip no imputable a l’usuari. I tot cas se li deuria de cobrar el que realment s’ha deixat de facturar i no imposar-li una sanció.

Compromís afirma que, algunes d’estes comunicacions fetes per Iberdrola han estat denunciades pels usuaris a través de les Oficines Municipals d’Atenció als Consumidors, tenint que fer marxa enrere l’empresa subministradora per entendre que s’ha vulnerat el dret del client a estar present en el moment de la inspecció per verificar i mostrar la seua conformitat o no sobre el mal funcionament o ús del comptador i puga oposar-se a la facturació en la seua quantia o en el seu origen.

Per tant, en el cas que es detecte una facturació irregular, l’empresa ha de buscar la fórmula per tal de clarificar l’origen de l’anormal funcionament del comptador i comunicar-ho al client per a que siga sabedor i com a mínim se li notifique que es va aprocedir a fer una inspecció per comprovar-ho. Per a que si vol, puga estar present en la mateixa.

És per tot això que el grup municipal de Compromís, en ares a defendre els interessos dels veïns de Llíria, ha proposat al Ple reclamar a Iberdrola que, quan tinga que fer inspeccions de comptadors en la localitat per haver detectar un funcionament anormal, i que pugen portar aparellades sancions o modificacions de la facturació del rebut de la llum, es notifique esta acció inspectora amb la suficient antelació al client de la vivenda, amb l’objectiu de que puga estar present en el moment es realitze.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada