COMPROMÍS RECLAMA PARALITZAR L’ERO DE FGV DAVANT LES REPERCUSIONS NEGATIVES QUE POT TINDRE EN EL SERVEI


García: “Amb la reducció de 450 treballadors/es es posa en perill la seguretat i la prestació d’un servei bàsic i vital de transport públic en l’àrea metropolitana de València”.

Segons el portaveu de Compromís per Llíria, l'Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) presentat per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) a la plantilla de personal, on es vol acomiadar a 450 persones comportarà una acusada manca de qualitat i seguretat del servei de transport públic en el ferrocarril valencià, a més d'una forta reducció de serveis que afectarà, sobre tot, als trajectes de l’àrea metropolitana, com és el cas de la Línia 1 que discorre fins a Llíria.


García apunta que, la mesura que es vol prendre no respon a cap criteri de racionalitat ni d’eficiència, ni a cap estudi seriós ni rigorós en la prestació del servei, és el resultat simplement de fer un càlcul aritmètic dividint els 22 milions d’euros que es volen estalviar entre el salari mitjà de l’empresa. Açò suposa una reducció d’un 23% de la plantilla de personal en plena crisi.

El Metro suposa per a les poblacions del cinturó metropolità de València una gran aposta de futur, un mitjà que facilita el desplaçament de centenars de mils de viatgers cada any i un medi de transport sostenible. Qualsevol retallada en el mateix suposarà l’endarreriment en polítiques actives de mobilitat, la paralització de nous projectes d’expansió i posar en perill recursos humans destinats al manteniment i supervisió de les línies en funcionament. Aixi com truncar el futur de centenars de famílies que amb la gravetat d’esta decisió estaran condemnats a un futur laboral incert i una precarietat econòmica derivada d’unes males decisions polítiques.

El portaveu ecosocialista afirma que, al Camp de Túria, la millora de la xarxa ferroviària és un element fonamental per al nostre desenvolupament, ja que la seua connexió amb el Cap i Casal és un atractiu per a nous habitants que decideixen establir-se en els municipis per on discorre.

El fet de voler establir un ERO en l’empresa FGV tindrà diverses conseqüències organitzatives i tècniques. Hi haurà una reducció de 308.000 quilòmetres/any, que se sumaran al més de mig milió de reducció que s’han efectuat en 2012, fet que suposarà menys trens i menor freqüència de pas, el que afectarà directament a l’usuari.

Així mateix, es produirà una reducció en el personal d’estacions. Açò implicarà el tancament i telecomandament de moltes estacions de Metro de les línies que estan en funcionament, fet que afectarà a l’atenció de l’usuari o, directament l’absència d’esta.

Des de Compromís es considera que, la reducció de costos, via retallades importants en personal de manteniment i atenció al viatger ens deixarà un transport públic de menor qualitat, eficàcia i seguretat i, no ho oblidem, més car. La xarxa comptarà amb menys personal per a supervisar els seu estat i funcionament.

Davant esta situació, el Grup Municipal de Compromís per Llíria ha proposat al Ple reclamar a la Generalitat Valenciana i a FGV a que paralitze l’ERO presentat per l’empresa ferroviària que afecta a 450 treballadors i s’estudien formules alternatives que permeten el manteniment de la plantilla, així com la culminació dels projectes d’expansió de la xarxa de Metro que hi ha pendents a la nostra Comunitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada