García:
“Amb la reducció de 450 treballadors/es es posa en perill la
seguretat i la prestació d’un servei bàsic i vital de transport
públic en l’àrea metropolitana de València”.
Segons
el portaveu de Compromís per Llíria, l'Expedient de Regulació
d’Ocupació (ERO) presentat per Ferrocarrils de la Generalitat
(FGV) a la plantilla de personal, on es vol acomiadar a 450 persones
comportarà una acusada manca de qualitat i seguretat del servei de
transport públic en el ferrocarril valencià, a més d'una forta
reducció de serveis que afectarà, sobre tot, als trajectes de
l’àrea metropolitana, com és el cas de la Línia 1 que discorre
fins a Llíria.
García
apunta que, la mesura que es vol prendre no respon a cap criteri de
racionalitat ni d’eficiència, ni a cap estudi seriós ni rigorós
en la prestació del servei, és el resultat simplement de fer un
càlcul aritmètic dividint els 22 milions d’euros que es volen
estalviar entre el salari mitjà de l’empresa. Açò suposa una
reducció d’un 23% de la plantilla de personal en plena crisi.
El
Metro suposa per a les poblacions del cinturó metropolità de
València una gran aposta de futur, un mitjà que facilita el
desplaçament de centenars de mils de viatgers cada any i un medi de
transport sostenible. Qualsevol retallada en el mateix suposarà
l’endarreriment en polítiques actives de mobilitat, la
paralització de nous projectes d’expansió i posar en perill
recursos humans destinats al manteniment i supervisió de les línies
en funcionament. Aixi com truncar el futur de centenars de famílies
que amb la gravetat d’esta decisió estaran condemnats a un futur
laboral incert i una precarietat econòmica derivada d’unes males
decisions polítiques.
El
portaveu ecosocialista afirma que, al Camp de Túria, la millora de
la xarxa ferroviària és un element fonamental per al nostre
desenvolupament, ja que la seua connexió amb el Cap i Casal és un
atractiu per a nous habitants que decideixen establir-se en els
municipis per on discorre.
El
fet de voler establir un ERO en l’empresa FGV tindrà diverses
conseqüències organitzatives i tècniques. Hi haurà una reducció
de 308.000 quilòmetres/any, que se sumaran al més de mig milió de
reducció que s’han efectuat en 2012, fet que suposarà menys trens
i menor freqüència de pas, el que afectarà directament a l’usuari.
Així
mateix, es produirà una reducció en el personal d’estacions. Açò
implicarà el tancament i telecomandament de moltes estacions de
Metro de les línies que estan en funcionament, fet que afectarà a
l’atenció de l’usuari o, directament l’absència d’esta.
Des
de Compromís es considera que, la reducció de costos, via
retallades importants en personal de manteniment i atenció al
viatger ens deixarà un transport públic de menor qualitat, eficàcia
i seguretat i, no ho oblidem, més car. La xarxa comptarà amb menys
personal per a supervisar els seu estat i funcionament.
Davant
esta situació, el Grup Municipal de Compromís per Llíria ha
proposat al Ple reclamar a la Generalitat Valenciana i a FGV a que
paralitze l’ERO presentat per l’empresa ferroviària que afecta a
450 treballadors i s’estudien formules alternatives que permeten el
manteniment de la plantilla, així com la culminació dels projectes
d’expansió de la xarxa de Metro que hi ha pendents a la nostra
Comunitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada